Мій перший досвід Tentless Camping. Як я ночувала в Ґорґанах просто неба у гамаку з собакою

Останній рік я працюю з SMM у невеликій компанії, яка виробляє гамачки. Клієнти часто надсилають нам фото з прикладами використання продукту, тож я не могла не зауважити тренд “Tentless Camping” у Штатах. Що це таке? Люди вирушають у похід без намету. Натомість вони беруть гамак, антимоскітну сітку і тент. Інколи туристи додатково використовують дитячий гамак для зберігання спорядження. Словом, мені стало дуже цікаво також випробувати цей тентлес кемпінг у наших Карпатах)

Я вже описувала історію з українськими виробниками гамаків у себе на сторінці в Фейсбук. Не склалось) Я ризикнула запитати у свого керівництва чи не зможуть вони часом мені вислати такий набір, якщо я їм зроблю фотки. І вони сказали “та без проблем”. Тож за кілька тижнів у мене на руках були гамак, стропи, сітка та тент від Wise Owl Outfitters. Це не реклама, у них немає доставки в Україну 🙂 (хіба Ви раптом дуже захочете дійсно мати продукти від цього бренду і будете напрягатись через посередників).

Тож наприкінці літа доля склалась так, що ми поїхали з Кольою та Ігорем на Аршицю. То був мій шанс. Не скажу, що мій тентлес набір був супер легким та компактним. Вага гамака складає 453 г, стропи з карабінами 425 г, антимоскітна сітка 453 г, і тент з кілочками 539 г. Разом: 1870 г. Якщо сильно заморочуватись, можна замість звичайного гамака брати полегшений Featherlight: він і значно менший в об’ємі і важить 380г (економите 70 г :)).

Серед українських виробників можна також знайти достатньо компактні і легкі гамаки. Але якщо Ви збираєтесь використовувати його для походів, а не просто для відпочинку, я б, мабуть, зупинялась на стандартному варіанті. Він надійніший і трішки більший.

Напередодні подорожі друзі і знайомі проконсультували мене стосовно ночівлі у гамаку, тож я була максимально озброєна. Наприклад, вночі або за умови вітрів, гамак може продуватись, тому мені порадили покласти в гамак каремат. Альтернативою може бути квілт – спеціальний утеплювач для гамака (подібний на спальник). Спальник тут також обов’язковий, адже вночі температура різко падає. Загалом, у мене був запасний варіант – хлопці з нормальним наметом 🙂

Виїхали зі Львова ми у п’ятницю ввечері, приїхали в Осмолоду затемна, тож першу ніч я ночувала в наметі з Кольою та Ігорем. На ранок зібрались і рушили нагору.

Швидко дістались до озера Росохан, пофоткались і пішли далі.

Похід був дуже ненапряжним і приємним, погода тішила.

вирубка в Горганах

Дійшли до Аршиці і розклали табір.

Отже гамак, стропи, сітка та тент. Першим завішується гамак за допомогою строп. Переважно в комплектах із гамаками ідуть звичайні шнурки, але я раджу відразу придбати стропи. По-перше вони дуже швидко і просто завішуються, по-друге, вони не нищать кору дерев.

Далі потрібно підвісити антимоскітну сітку. По суті, гамак кладеться всередину сітки, над гамаком вішається шнурок і сама сітка кріпиться до нього за допомогою пришитих гачечків. На практиці усе простіше, ніж на словах.

Останнім натягується тент. Я читала, якщо тент та гамак розмістити ближче одне до одного, Ви уникнете протягів. Я ж все зробила на око. Гамак завісила достатньо високо від землі і все решта теж. У гамак поклала каремат. Останній намагалась розмістити більше по діагоналі, адже це найбільш комфортне положення для сну.

Далі було найвеселіше. Зі мною була моя собака Топа, яку я якраз підстригла. А позаяк час ішов до осені, їй вночі було холодно і вона намагалась залізти до мене у спальник. А спальник… був Rockland ultralight.

Rockland Ultralight

Для полегшення ваги, виробник зробив його досить вузьким і коли до мене в спальник намагалась вмоститись Топа, я просто не могла закрити на ньому замок. Таким чином, в першу ніч в наметі я змерзла. На мене чекала наступна ніч. В гамаку, у спальнику з собакою 🙂

Виглядав процес наступним чином: в гамак на каремат розкладався спальник, я залазила всередину, спальник натягувала до пояса, одягала шапку і пухову куртку. Потім хлопці допомогли і поклали мені в гамак собаку, яку я загорнула в іншу половину спальника. І це дуже дивно, але спали ми отак ідеально.

По-перше, гамак нагадував люлю :)) Каремат створював стабільну основу. Я могла крутитись з боку на бік. І основне, я дихала свіжим повітрям. Я прокинулась о 4 ранку з відчуттям 100% перезавантаження. Я почувалась просто чудово.

Який був у цьому всьому недолік? Було трохи стрьомно 🙂 О 4 ранку прокинулась і Топа, я почула шурхотіння біля нашого табору, а мою собаку почало дуже дико труханити. Я намагалась її заспокоїти, але вона була дуже налякана. Словом, о 4 ранку ми вилізли з гамака і пішли до хлопців в намет. Намет дає більше психологічне відчуття комфорту у плані захисту від дикої природи. В наметі в тебе є стіни і дах, а в гамаку стін немає 🙂

Підсумовуючи свій досвід, мені сподобалось ночувати в гамаку і спалось мені в ньому дійсно солодко. Комплект з гамаку, сітки, строп та тенту не сильно відрізнятиметься по вазі та об’єму від легкого намету. До такої ночівлі варто брати каремат та теплий одяг. І якщо тестуєте для себе тентлес кемпінг вперше, вартує мати в компанії друзів з наметом. Якщо Вам не зайде ночівля у гамаку, Ваші друзі Вас врятують 🙂