DSC_0730

4 дні у Парижі за 250 євро. Дорога

Франція завжди видавалась мені дуже дорогою країною, однак за бажанням тут можна відпочити і відносно недорого. У серії постів “4 дні у Парижі за 250 євро” я розповім про свої витрати на мою поїздку, які склали (як ви вже могли здогадатись) 250 євро. До речі, це далеко не заощадливий варіант 🙂

1. Дорога

Найзручнішим варіантом для нас виявився переліт із Польщі через RyanAir. Добре знайомий Wizzair також курсує звідси до Франції, однак ціни на квитки тут зазвичай починаються від 40 євро в 1 сторону.

Склавши зручні дати обрали рейси Варшава(Модлін) – Париж (Бове) і Париж(Бове) – Краків.

Вартість квитка на переліт з RyanAir склала 169 злотих в 1 сторону (себто 1500 грн у 2 сторони за нинішнім курсом валют). Якщо Ви плануєте поїздку заздалегідь, то без проблем можете придбати той самий квиток за 90 злотих і в такому випадку Ви витратите + – 800 грн на переліт у 2 сторони.

Коротко про процес покупки квитка:

    • Обираємо на сайті RyanAir рейс і дату, за бажанням реєструємось
    • Заповнюємо усі потрібні поля, за бажанням обираємо додаткові сервіси (багаж у цій компанії у вартість квитка не включений. На борт можна пронести лише 2 валізи з ручною кладдю. Ми придбали багаж до 15 кг за 20 євро для зворотньогго напрямку (як же вертатись із Франції без брюту та смердючого сиру :))
    • Не забувайте перевірити список дозволеної ручної кладі. Ніяких ножиць чи гострих предметів. Рідина та креми  мусять бути у ємностях до 50 мл, також їх потрібно спакувати у поліетиленовий пакетик з магнітною застібкою. 
    • Чекінимось онлайн (вносимо особисті дані) та роздруковуємо бордінг-пас (квиток)

До Варшави ми діставались простим автобусом East West Eurolines від львівського автовокзалу. Виїхали трішки заздалегідь, щоб перестрахуватись від черг на митниці. У стоилцю Польщі автобус приїхав чітко за графіком.

Варто зазначити, що сам аеропорт Модлін знаходиться не у самій Варшаві, до нього потрібно їхати швидкісною електрчикою ще +- 50 хвилин від Західного, Центрального чи Східного вокзалу. Відповідно уточнюйте у водія автобусу на який вокзал ви прибудете, адже їх у Варшаві декілька. Для більшої інформації стосовно польських електричок та автобусів, користуйтесь сайтом PKP.pl або e-podroznik.pl, вони досить зручні та інтуітивно-зрозумілі.

Власне, наш автобус приїхав о 2 ночі на Західний вокзал. В такий час тяжко щось зрозуміти і знайти правильну дорогу, тож в добрій нагоді став жпс, який вивів нас до входу на залізничну станцію. Виявилось, що вокзал ще зачинений і відчиняється о пів на 4, тож ми ще погуляли з годинку найближчими околицями. Дочекавшись відкриття, ми відразу купили у касі найближчий квиток на поїзд (на 4:10), який ходить до Модліну щогодини. До речі касирша запропонувала придбати комбінований квиток разом з автобусним, беріть такий, це зручно. Його вартість на трьох склала 41 злотий. Ось так він виглядає:

IMG_0588

Сіли в електричку (ці двері, які відчиняються за допомогою кнопочки завжди вводять мене в ступор :)), комфортно і достатньо швидко доїхали до Модліну, та сіли на вокзалі чекати автобус. Сюди ми потрапили о 5, а перший автобус приїжджає о 6. Сама станція Модлін за розміром нагадує якесь Сколе. Щоправда тут чистенько та тепло. Навіть є п”єц у куточку.

Від залізничної станції до аеропорту Модлін автобус їде приблизно  20 хвилин. Спершу ми подумали, що можемо дійти туди пішки, але коли спостерігали з вікна автобусу безкінечні пустирні пейзажі – потішились, що не піддались такій спокусі і дочекались громадського транспорту. До речі квиток у нас ніхто так і не перевірив.

У аеропорту знаходимо на табло номера стійок для реєстрації, йдемо туди, даємо свій бордінг-пас і віддаємо багаж, якщо такий є. Далі – на перевірку ручної кладі і до терміналу. До речі працівники летовища мені видались трішки пофігістами. По-перше, реєстрація на рейс почалась із запізненням, по-друге, у порівнянні з французами, наш багаж взагалі не оглядали.

Чекаємо ще десь з хвилин 40 у зоні відльоту і йдемо на посадку, коли її оголошують. Знову показуємо свій паспорт та бордінг пас дівчаткам у терміналі, а потім ще раз витягаємо квиток для стюардів. Все, тепер його нарешті можна сховати 🙂

ryanair modlin

Хочу зазначити, що через RyanAir я летіла вперше і тут мушу визнати, що літаки у Візейр новіші та комфортніші. З мінусів у RyanAir: старий боінг, дуже мало місця між сидіннями, пілот, який своїми посадками не вселяє довіру… Але за такі гроші гріх жалітись. Також, видно, що у цій компанії немає жорстких умов при відборі стюардів – навряд чи їх назвеш еталоном доглянутості та краси. Хоча на рейсі до Парижу французи таки тішили око, особливо вилизаний хлопчик, якого ми між собою нарікли принцом уельським 🙂

За 2 години ми приземлились у 2 терміналі в Бове. Вийшовши з аеропорту, повертаємо наліво і минаємо метрів 300 до автостанції. Звідси щогодини курсує комфортабельний автобус до Парижу, який прибуває у Port Mailot (до речі в цьому автобусі усі мусять пристібати паски безпеки, ріспект). Дорога від Бове до Парижу займає годину. Вартість квитка становить 17 євро. Придбати його можна або в автоматах у терміналі (оплата лише пластиковою карткою), або безпосередньо на автостанції у касі або терміналі.

До речі, будьте уважні з Вашим банком. Для мене було великою несподіванкою, що картка укрсиббанку, який входить до Paribas Group (відділення якого у Парижі знаходяться на кожному кроці) виявилась заблокованою. Найсмішніше те, що доки я висіла на міжнародному телефоні банку і слухала веселу музику очікування, і коли зі мною врешті почав розмову оператор, то на питанні “секретний код” у мене просто закінчились гроші. Тож перед поїздкою, обов”язково зконтактуйтесь з представниками Вашого банку і уточніть можливість розрахунків Вашою карткою за кордоном.

На цьому наче про дорогу я усе розповіла. На підході пост про пошуки, вибір та вартість житла у Парижі. Якщо у Вас залишились питання, не стидайтесь, пишіть їх у коментарях 🙂